Promenera mera! Vad som helst kan hända.

 
 
Promenader är otvivelaktigt det bästa transportmedlet om ni frågar mig. Igår gick jag till universitetet och hem igen, sammanlagt blev det lite över en mil. Födelarna är mång: fick motion, d-vitamin dos, sol på näthinnan (är viktigt att få ljus även på näthinnan då det hjälper oss att vara pigga och alerta), slapp köpa busskort och påverkade inte miljön negativt. När jag gick min promme lyssnade jag på filosofiska rummet som den här gången handlade om etik – mycket intressanta tankar som lyftes, framförallt var det utilitarismen som problematiserades... spännande det där...filosofi...
 
Hela liljanskogen var full av vitsippoer och det doftade verkligen helt underbart från träden. Fick hålla hårt i mig själv för att inte börja plocka, då hade jag förmodligen suttit där fortfarande. Hade jag levt på stenåldern hade jag utan tvekan varit en samlare. De tre personerna som var gäster i filosofiska rummet hade väldigt olika sätt att prata och olika dialekter, så jag roade mig med att försöka imitera hur de pratade och gestalta dem så som jag föreställede mig dem. Det var ganska underhållande ända tills jag tittade upp och såg att jag fått möte, personen mitt emot måste trott att jag var helgalen som gick där och mimade och grimaserade för mig själv. Igen, ganska underhållande. Resultatet blev att jag gick och fnissade för mig själv vilket säger sig självt är en riktig mood booster. Summan av kardemumman är alltså: promenera mera!
 

Kommentera här: