Mindfullness idioten!



Befinner mig på en av få platser där jag verkligen kan njuta av ledighet och lugna stunder! Det kan vara svårt att vara ledig! Har i för sig kikat förbi jobbet en snabbis och fixat lite schemagrejer trots att idag är en ledig dag, så helt "arbetsnykter" har jag inte lyckats vara, men det är bara roligt. Härute är det lätt att komma ner i varv igen. Återfå lugnet.

Läste precis klart Idioten (Dostojevskij), pocket versionen med Staffan Dahls översättning. Man ska inte ha så tjocka pockets! Den gick i tusen bitar efter alla sid bläddringar! Men jag älskar pockets. Förövrigt måste här tilläggas att hur en människa kan skriva en sådan här roman är för mig obeskrivligt. Det är verkligen ett mästerverk! Finns så många dimensioner till varje karaktär och vid varje möte att det känns så nära på autentisk som litteratur kan göra! Mer verklig än vilken biografi eller fakta bok som helst. 



Kommentera här: