Resultatet av bullbaket

 

Efter bakningen i förrgår gick vi på middag. Allt var "planerat" så att vi skulle hinna precis. Då mitt bröd skulle jäsa i en timme kunde vi preppa mattes bullar undertiden. Hans deg skulle bara jäsa i trettio min. Därefter skulle mitt bröd in i ugnen i 45 min o bullarna skulle jäsa ytterligare trettio minuter för att sedan bakas i ugnen. När sista plåten togs ut var det bara att skynda iväg på middagen! Sjukt trevlig kväll förövrigt. O bra planerat tidsmässigt. Jag var inte jättesen!

Resultatet då... Bullarna blev säkert jättegoda (o snygga)! Aprikosbrödet hade hög densitet o smakade hemkunskapslektion. Jag vet inte vad som hände med jäsningen men jag kan inte påstå att degen gjorde sitt jobb ... Tro mig, vi struntar i att dela receptet... 😂

 

Kommentera här: