Bakdags

Jag som inte äter gluten (eller socker) bakar sällan bröd och bullar men idag vill min kära pojkvän göra bullar. Han har i tre års tid skrytigt om sina fantastiska kanelbullar och nu är det upp till bevis! Inte för att jag kommer att kunna pröva hans glutenbullar men jag kommer lukta och studera vänners reaktioner ;)! Dessutom har jag en egen plåt inne i ugnen nu... Ett aprikosbröd som jag hoppas mycket på! Även detta är med gluten! Varje gång jag bakar (gluten o sockerfritt såklart) får jag höra att "det växer i munnen" eller att "det smakar intressant", varpå jag beskyllt mina glutenfria hälsoalternativ för det "lite torrare" resultatet... Men nu är det som sagt ett äkta vetebröd i ugnen och inga ursäkter finns.

Nu är det bara 17 min kvar i ugnen. Återkommer med recept och resultat!

Kommentera här: